VAN ASSENDELFT HOLLANDER BOGAERT

VAN ASSENDELFT – HOLLANDER BOGAERT (VAHB) IS AL 60 JAAR DE TOONAANGEVENDE IMPORT/EXPORT GROOTHANDEL OP HET GEBIED VAN ACCESSOIRES MET BETREKKING TOT KAMPEREN, RECREËREN, OUTDOOR, TUIN EN BUITENSPORT.
Over Van Assendelft Hollander Bogaert
Vanuit hun centraal magazijn in het Noord-Brabantse Gilze zorgen zij ervoor dat de vakhandel in binnen- en buitenland bediend wordt vanuit hun eigen voorraad. Binnen Van Assendelft – Hollander Bogaert zijn kwaliteit & service kernbegrippen als het gaat om hun producten, de gehele logistieke dienstverlening, aftersales service en marketing. In het brede assortiment treft u merkartikelen aan zoals Crespo kampeermeubelen en Bo-Camp kampeerartikelen, waarvan zij de exclusieve distributie verzorgen. Naast deze merken distribueren zij ook andere bekende merken als Coleman, Campingaz, Coghlan’s, Intex, Curver, Varta etc. Hun volledige assortiment is te bezichtigen in de zeer uitgebreide showroom in Gilze.

Kengetallen

  •  Gestart met Ceyenne WMS in 2020
  •  Retail, E-commerce, B2b (Webshop)
  •  Integraties: Agresso Wholesale Unit4
  •  Orders per dag: 80 pallets
  •  Orderlines per dag: 1500
  •  Ontvangsten per dag: 2 tot 20
  •  Magazijnoppervlakte: 5140 M2
  •  Locaties: 6.500 Pick & 4206 Bulk
  •  Aantal SKU’s: 6.500
  •  Aantal medewerkers magazijn: 8
  •  Scanning met Ceyenne Android app
Achtergrond
VAHB was voordat ze live gingen met Ceyenne WMS veel tijd kwijt met het picken, controleren en gereed maken van zendingen. Dat moest efficiënter onder andere door het aanschaffen van extra EPT’s (elektrische pallettrucks). Daarnaast hadden ze veel last van verschillen in de voorraad met als gevolg levering van manco of surplus. Door het proces moesten ze ook veel meters maken per gepickte order en wilde VAHB ervoor zorgen dat ze effectiever konden omgaan met het inrichten van het magazijn door bijvoorbeeld de juiste artikelen bij elkaar leggen en de lage volume goederen te scheiden van de hoge volume goederen.

Uitdagingen:

  •  Ouderwets picken op papier met opdrachten en instructies
  •  Veel handmatige handelingen en controles of het wel goed is gedaan
  •  Foutgevoelig en veel handelingen
  •  Voorraadbetrouwbaarheid en veel verschillen
  •  Klant specifieke vragen niet kunnen behandelen
Ambitie
  •  Productiviteitsverbetering door terugdringen van de gesignaleerde problemen/knelpunten
  •  Foutvoorkoming door geautomatiseerde interface ERP- & WMS-systeem
  •  Vergroot overzicht en inzicht in orders en voorraadstanden
  •  Minder werkzaamheden zoals jaarlijks inventariseren
  •  Hoger service niveau kunnen bieden
  •  Gestandaardiseerd werken
Waarom Ceyenne WMS
Door de referentiebezoeken bij klanten zoals Riviera Maison en Mascot Online gaf het een goed gevoel. Herkenbaarheid van processen en ondanks de drukte in het magazijn hadden ze genoeg tijd om ons te woord te staan omdat het WMS alles aanstuurde. Daarnaast was Diract in de demo’s voorbereid en hadden zich verdiept in de uitdagingen en wensen van VAHB.
Samenwerking VAHB – Diract
Succesfactoren van het project:

  • Betrokkenheid van de organisatie door ze te betrekken en mee te nemen in het project en de doelstellingen, duidelijke stip op de horizon
  •  Goede samenwerking en match tussen bedrijven
  •  In rustige periode live gegaan
  •  Korte implementatie tijd maar livegang datum gehaald en binnen budget
  •  Implementatie partner voor de integratie met Agresso Wholesale van Unit4

Integrations

Integraties zijn een groot onderdeel van elke implementatie. Bij Van Assendelft Hollander Bogaert hebben we geïntegreerd met: