MASCOT ONLINE

VOORDAT MASCOT ONLINE GING WERKEN MET CEYENNE WMS LIEPEN ZE TEGEN VEEL PICKFOUTEN AAN, ER WAS EEN HOGE FOUTMARGE EN VEEL VOORRAADAFWIJKINGEN…
Over Mascot Online
Mascot Online B.V. is een jong en dynamisch bedrijf, gevestigd in Almere, Nederland. Sinds de oprichting in 2013 bieden zij opslag-, voorraad- en bezorgservices aan lokale en buitenlandse mkb-bedrijven in de traditionele en E-commerce-industrie. Mascot is zowel actief in de B2B- als de B2C-handel. Hun succesvolle merken omvatten een breed scala aan categorieën met meer dan duizend artikelen. Alle artikelen zijn afgestemd op de voorkeuren en eisen van hun klanten. LIFA LIVING voor meubels en woonaccessoires, WOLFGANG TOOLS voor doe-het-zelf gereedschap, MAGNANI ITALY voor de keuken, TECHNOSMART voor elektronica SLEEPMED voor de slaapkamer, SPACEFLIGHT voor zonnebrillen en DUTCH ORIGINALS voor soundbars en koptelefoons. Hun merken bieden een grote voorraad van de meest populaire en moderne producten tegen een lage prijs aan.

Kengetallen

  • Gestart met Ceyenne WMS in 2019
  • E-commerce, B2B, Groothandel, Fulfilment
  • Integraties: Exact Online, van Eck Transport en Montapacking, Adecon (zelfbouw portal)
  • Orders per dag: 4000
  • Scanning met Ceyenne Android app
Achtergrond
Voordat we gingen werken met Ceyenne WMS liepen we tegen veel Pickfouten aan, er was een hoge foutmarge, we hadden last van voorraadafwijkingen en afhankelijk van kennis van enkele (key)personen binnen de organisatie. Daarnaast was het een lange inwerkperiode voor nieuwe medewerkers door het opbouwen van productkennis. We deden orders nog picken via papier en moesten zelf orders batchen en per picklijst werden orders verzameld. Om de foutmarge zo laag mogelijk te houden deden we nog een extra controle op het einde. We waren tevens veel tijd kwijt met het zoeken naar voorraden. Dit was voornamelijk voor de B2B stroom, voor de B2C stroom was het nog complexer en moesten we orders via een verzendlabel verzamelen. Verzendetiketten raakte we kwijt of het verkeerde product werd verzonden met consequenties zoals voorraad afwijkingen en hoge druk op de customer service.

Alle logistieke handelingen gebeurden d.m.v. persoonlijke kennis en veel handmatig werk. Aan het einde van het jaar moesten we helaas voorraad afboeken omdat we die niet meer konden vinden. Het was dus tijd voor verandering.

Ambitie
In de toekomst zullen we nog meer markten gaan ontdekken en in onze klanten kunnen uitbreiden. Ook willen we snel kunnen leveren, een betrouwbare leverancier zijn en zelf in controle zijn in de gehele keten. Daarnaast willen we goeie informatie voorziening voor onszelf maar ook naar onze klanten toe kunnen verzorgen en willen wij onze klanten kunnen blijven ontzorgen met onze huidige flexibiliteit en snelheid (next-day delivery).

Wij willen ervoor zorgen dat onze klanten en wijzelf kunnen focussen op klanttevredenheid, efficiënter kunnen opereren en sneller kunnen groeien.

Wij verwachten van Diract en Ceyenne WMS dat zij mee blijven ontwikkelen met de (groei) en uitdagingen welke wij tegemoet gaan. En in de toekomst willen we ook nog gaan uitbreiden in automatisering, denk aan automatische inpaktafels, nieuwe (verbeterde) Pick & Pack-strategieën en een uitbreiding van de retourenmodule.

Oplossing
Door de inzet van Ceyenne WMS kunnen wij nu onze klanten volledig ontzorgen en direct naar de eindconsument versturen. Daardoor is onze voorraadbetrouwbaarheid, pick performance en real time inzicht in alle processen in het magazijn verbeterd. Sinds we met single order line picking zijn gaan werken kunnen we hier veel beter mee omgaan. Daarnaast zijn er door de inzet van Ceyenne WMS meer efficiëntere pick locaties en door de automatische replenishments maken we veel beter gebruik van de ruimte. Zo doen we nu ook Batch bulk picking voor consumenten leveringen waardoor we veel sneller kunnen picken en vooral verzenden.

Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat we veel efficiënter en langer in het huidige pand kunnen blijven zitten.

Waarom Ceyenne WMS

Door de solide API en flexibiliteit van Ceyenne WMS hebben wij voor Diract gekozen.

Hogere pick-performance met een verbeterde pickfout-percentage. Hierdoor hebben we 2 van de 3 klantenservice medewerkster een andere functie kunnen bekleden.
Inwerkperiode van nieuwe collega’s is verkort van 1 tot 2 maanden naar 10 minuten.

Ceyenne WMS en Diract hebben gefaciliteerd in de groei die wij afgelopen jaren hebben meegemaakt. Onze pick performance is verdubbeld en hierdoor hebben we de 100% groei kunnen realiseren. Als we geen WMS hadden gehad dan hadden we meer moeten opschalen in mensen. Bij onze klanten staan we op een hoog niveau van leverbetrouwbaarheid.

Integrations

Integraties zijn een groot onderdeel van elke implementatie. Bij Mascot Online hebben we geïntegreerd met: